Persbericht: Mad Max - Fury Road

Dit jaar maakte The Road Warrior, Mad Max Rockatansky, zijn glorieuze terugkeer naar het witte doek! Mad Max: Fury Road sloeg in als een bom en werd razend enthousiast onthaald door pers en publiek. De film scoorde aan de box office en is zonder twijfel een van de hoogtepunten uit het filmjaar tot nog toe.

De Brit Tom Hardy is de erfgenaam van Mel Gibson en vertolkt op verbluffende wijze het iconische titelpersonage. Hij is in goed en mooi gezelschap, want ook Oscarwinnares Charlize Theron, Nicholas Hoult en Zoë Kravitz maken hun opwachting in The Wasteland. Mad Max: Fury Road, dé blockbuster van het jaar, is vanaf 14 oktober beschikbaar op 3D Blu-ray, Blu-ray, dvd en Video on Demand. Vanaf dan is bovendien ook de Mad Max Anthology boxset beschikbaar, die de 4 films uit de Mad Max-geschiedenis bundelt op Blu-ray en dvd.

Synopsis

Dit verhaal neemt ons mee terug naar de wereld van de Road Warrior, Max Rockatansky. Achtervolgd door zijn turbulente verleden, is Mad Max ervan overtuigd dat hij alleen kan overleven als hij in zijn eentje opereert. Toch komt hij in contact met een groep die in een oorlogsvoertuig, bestuurd door de imperator Furiosa, door het ‘Wasteland’ trekt. De groep is op de vlucht voor de tiran Immortan Joe, van wie iets onvervangbaars is gestolen. De woedende krijgsheer stuurt al zijn bendes achter de rebellen aan, wat uitmondt in een meedogenloze, bloedstollende Road War.

Bonusmateriaal

Meer dan 100 minuten bonusmateriaal op de verschillende edities:

• Maximum Fury: Filming Fury Road

• Mad Max: Fury on Four Wheels